Wpisy z Grudzień 2016



Dieta w ciąży

Dieta w ciąży Ciąża jest czasem, w którym musimy zadbać nie tylko o siebie, ale i o maluszka w naszym brzuszku. Dieta w ciąży powinna być bogata przede wszystkim w witaminy i składniki mineralne. Gdzie, więc znajdziemy ich najwięcej? Na początek stawiamy na warzywa oraz owoce, tych w diecie ciężarnej powinno być najwięcej. Owoce i warzywa to bogate źródło witamin a przy tym nie powodują nadmiernego przybierania na wadze. Owoce oraz warzywa mogą być dodatkiem do każdego posiłku tak, aby witamin dostarczyć jak najwięcej. Jeśli chodzi o mięso tutaj najlepiej sprawdzi się wołowina czy mięso indycze, te są dość chude a do tego bogate w biało oraz żelazo, których kobiecie w ciąży potrzeba jest szczególnie wiele. Jeśli mowa o mięsie niezapominany też o rybach, te cenne są w liczne kwasy tłuszczowe i zawierają małe pokłady cholesterolu. Dieta w ciąży nie rożni się w zasadzie od normalnej zdrowej diety, czyli nawiązuje do piramidy zdrowego odżywiania się. Dieta w ciąży powinna zmieniać się w raz z rozwojem maluszka, im bardziej zaawansowana ciąża tym więcej treściwego pokarmu potrzebuje, aby dobrze się rozwijać. W ostatnich tygodniach ciąży maluszek potrzebuje więcej białka oraz węglowodanów, aby wyposażyć się w odpowiednią ilość tkanki tłuszczowej. Dieta w ciąży to ważny aspekt, ponieważ wpływa na nasze dziecko, jaki na nas.