Wpisy z Styczeń 2018



Dieta odchudzanie

Dieta odchudzanie Smacznie, zdrowo, syto czy kalorycznie?Jedzenie to dla wielu ludzi męka. Pewnie wielu z nas ciężko jest wyobrazić sobie kogoś, kto nie lubiłby jeść, kto nie miałby za bardzo apetytu, kto nie pochłaniałby jedzenia z ogromna przyjemnością lub robił to, ale tylko w kwestii kilku wybranych produktów. Jednak są tacy ludzie. Są również tacy którzy jedzą właściwie wszystko w ogromnych ilościach. Jednak bez względu na podejście do jedzenia każdy z nas ma pewne dylematy dotyczące tegoż oto jedzenia. Wbrew pozorom, nawet ludzie, którzy jedzą dużo niejednokrotnie zastanawiają się właściwie co zjeść i czy to co chcą zjeść na pewno będzie dla nich najlepsze. Każdy z nas ma bowiem na względzie to, co mówią wszyscy o zdrowym odżywianiu, o tym, żeby jeść tak aby dostarczyć organizmowi to co potrzebne i żeby dobrze sobie radził z trawieniem, a nie zapychać żołądka tak zwanymi śmieciami. Jak więc jeść zdrowo, jak jeść żeby smakowało, jak jeść, żeby nie trzeba było odmawiać sobie ulubionych produktów i jak jeść tak, żeby po prostu się najeść? Te dylematy towarzyszą każdemu, bowiem każdy jedzenie zna i każdy jedzenia się tyka codziennie. Zdrowe i sycące? Wiadomo, że warzywa są zdrowe, że powinny być tak samo jak owoce w sporej części podstawowym składnikiem naszego jedzenia w ciągu dnia, ale niestety większość z nas nie przywiązuje do tego wagi. Wydaje się, że wszystko nie dlatego, że nikt z nas warzyw nie lubi bo przecież je lubimy. Chodzi bardziej o to, że nie mamy pomysłu na to, aby jakoś je ze sobą połączyć, a jedzenie samego ogórka czy pomidora wcale nie jest przyjemnością. W takim wypadku bardzo dobrym rozwiązaniem jest po postu zaznajomienie się z różnymi przepisami na sałatki warzywne, bowiem to może być po prostu nasze wybawienie. Dziwne? A jednak rzeczywiście tak może być. Sałatki warzywne są wspaniałe, bowiem działanie warzyw jest dobre. Warzywa są sycące, przede wszystkim dla ludzi, którzy je lubią. Co dalej.. warzywa przyspieszają przemianę materii, powodują, że nasze trawienie przebiega znacznie lepiej. Dalej… warzywa są po prostu niskokaloryczne, dlatego są bezpieczne dla ludzi którzy dbają o linię, szczególnie dla nich.

Proste w smaku Stany Zjednoczone

Proste w smaku Stany Zjednoczone Proste wskazówki dla osób lubiących włoską kuchnię. Pierwszym skojarzeniem ze słoneczną Italią jest najczęściej pizza, ale należy pamiętać, że Włochy to również dom różnego rodzaju makaronów. Oczywiście nie ma nic prostszego niż kupienie jakiegoś sosu w słoiku i odgrzaniu go na patelni, ale bądźmy szczerzy – taka potrawa ma tyle wspólnego z Włochami, co „znana gwiazda” Mandaryna ze śpiewaniem. A prawda jest taka, że najlepszy sos do spaghetti powstaje ze świeżych pomidorów uduszonych powoli na maśle z dodatkiem soli, pieprzu i bazylii, a dla osób lubiących mocniejsze smaki również czosnku. Pomidory wystarczy obrać ze skórki i dusić aż będą mięciutkie, a otrzymamy doskonałą bazę do sosów wegetariańskich (dodajemy pieczarki, paprykę lub bakłażana) lub mięsnych (podsmażone mięso mielone wołowe lub z indyka). Same w sobie z dodatkiem odrobiny parmezanu i zielonej pietruszki, podane z makaronem sprawią, że przez chwilę będziemy się czuć jak we Włoszech. Należy tylko pamiętać, że kupowane pomidory muszą pachnieć pomidorami, a nie plastikiem. Sposób na przerobienie amerykańskiej klasyki w coś smacznego. Pierwsze skojarzenie ze Stanami Zjednoczonymi jeżeli chodzi o kuchnię to najczęściej hamburger i hot dog. Składniki na te „dania” można kupić gotowe w wielu sklepach, ale ich jakość i smak pozostawiają mnóstwo do życzenia. Tymczasem przyrządzenie smakowitego hot doga wymaga tylko kupienia świeżej bagietki, dobrej jakości parówek (np. cielęcych lub z indyka) oraz dobrego ketchupu lub musztardy. Robienie hot dogów w domu otwiera pole do popisu w kwestii dodatków – sałata lodowa, pomidory, kiszone ogórki, to wszystko może wzbogacić smak. Podobnie ma się sprawa z hamburgerem – podstawą powinno być wysokiej jakości mięso mielone i świeża bułka prosto z piekarni, a nie sztuczne, chemiczne składniki z paczki. Do tego chrupka sałata, pachnące pomidory, świeżutki ogórek i plasterek cebuli, z odrobiną wybranego sosu na czubku i mamy przysłowiowe niebo w gębie. Hamburger najlepiej smakuje z frytkami, koniecznie domowej roboty i mamy dowód na to, że jedzenie rodem ze Stanów może świetnie smakować. Sposób dla ludzi lubiących pieczone skrzydełka. Przy przyrządzaniu wielu potraw mięsnych należy pamiętać, że kluczem do sukcesu jest zamarynowanie mięsa z jednodniowym wyprzedzeniem. Pójściem na łatwiznę jest oczywiście marynata w proszku, ale jeżeli chcemy otrzymać naprawdę soczyste i smakowite skrzydełka, dobrze jest poświęcić kilka minut na zrobienie własnej marynaty. Wystarczy miód, sos sojowy, ostra lub łagodna musztarda i kilka dojrzałych śliwek albo garść suszonej żurawiny. Oczywiście im dłużej marynujemy mięso, tym lepszy będzie efekt smakowy, dlatego skrzydełka najlepiej przygotować dzień wcześniej. Potem tylko razem z marynatą i owocami wyłożyć na blachę i piec w piecyku rozgrzanym do 180 stopni. Dobrze jest je w połowie pieczenia przełożyć na drugą stronę, a piec pod przykryciem z folii aluminiowej, którą należy ściągnąć dziesięć minut przed końcem, żeby skrzydełka ładnie się przyrumieniły. Przepis na marynatę jest bardzo prosty i szybki, natomiast efekt godny jest posiłku w dobrej restauracji. I z pewnością dużo tańszy.

Kawa w ziarnach

Kawa w ziarnach Wydarzenia „kawowe”, a także strony internetowe poświęcone fanom kawy. Na całym świecie istnieją organizacje, które zrzeszają fanów kawy, tak samo jest w Internecie. Możemy znaleźć przeróżne strony, fora, na których można porozmawiać na temat kaw, sposobów podawania itp. Przykładowe strony : www.caffeprego.pl, www.kawaonline.pl, www.aromatkawy.pl . Istnieje również sklep internetowy, w którym możemy zakupić „kawowe co nieco” – www.sklep.coffea.pl. Ponadto, istnieje strona internetowa, ale to już tak bardziej dla humoru, na której możemy się przekonać jaka dawka kawy nas zabije. Jest to strona www.energyfiend.com/death-by-caffeine . Na stronie tej wybieramy napój, o którym chcemy się dowiedzieć, ponieważ oprócz kawy w bazie tej znajdują się napoje energetyczne, a także coca- cola, następnie wpisujemy swoją wagę i klikamy „kill me”. Wyskakuje wtedy dawka napoju, która powoduje śmierć. Strona ta jest amerykańska, trzeba przyznać, że człowiek, który wpadł na jej utworzenie miał czarny humor, bynajmniej nie chodzi tu o kolor kawy. Miłośnikom kawy pozostaje tylko życzyć smacznego, a więc zrzeszajcie się i wymieniajcie doświadczeniami! Kofeina jest bezpieczna, a nawet lecznicza spożywana w odpowiednich ilościach. Kofeina to bardzo dobrze znana substancja znajdująca się w kawie, jak i napojach energetycznych. Jest ona alkaloidem roślinnym, co oznacza po prostu tyle, że pozyskuje się ją z surowców roślinnych. Jej działanie do końca nie jest zbadane przez naukowców. Wiemy na pewno, że jest środkiem, który pobudza, usuwa zmęczenie, polepsza koncentrację. Mało ludzi wie, że stosowana jest jako lek podczas silnego zatrucia alkoholem, nie do ciśnieniu czy nawet astmie i chorobach zakaźnych. Z drugiej strony działa negatywnie na pamięć długotrwałą, niekiedy powoduje uczucie lęku i niepokoju. Ponadto zwiększa ciśnienie krwi i wydzielaniu hormonów takich jak : dopamina, noradrenalina, adrenalina, acetylocholina, serotonina. Cukrzycy nie powinni spożywać kofeiny, ze względu na to, że wykazuje ona oporność na insulinę, dokładnie tą samą którą cukrzycy przyjmują. Ryzyko przedawkowania jest więc bardzo znikome. Kofeina jest środkiem bardzo dobrym i leczniczym dla układów naszego organizmu pod warunkiem że spożywamy jej nie więcej niż 300 mg dziennie. Wszystko to, co możemy zawdzięczać kawie. Kawa pita w umiarkowanych ilościach nie tylko nie szkodzi, ale ma również lecznice właściwości. Zmniejsza ona ryzyko raka wątroby (jest to najgorsza z możliwych postaci raka), przyspiesza przemianą materii ,a co za tym idzie zapobiega zmęczeniu mięśni. Mało ludzi wie, że kawa zwiększa efektywność środków przeciwbólowych, oczywiście nie oznacza to, że tabletkę taką mamy przepić kawą. Ponadto jest wspaniałym przeciwutleniaczem- zwalcza wolne rodniki, zmniejsza ryzyko choroby Parkinsona i kamicy żółciowej. Kawa jest napojem najpopularniejszym na świecie, ponieważ co roku na Ziemi pijemy 400 miliardów filiżanek, natomiast rekordzistami w jej piciu są Skandynawowie. W XVII wieku w Anglii kawa sprzedawana była tylko i wyłącznie w aptekach. Reasumując, wiemy już na pewno, że 2 filiżanki kawy dziennie nie zaszkodzą nikomu, a wręcz przeciwnie mogą zdziałać więcej dobrego niż nam się wydaje. Ciekawostką jest to, że zmielona kawa traci aromat po godzinie, natomiast napar kawowy w ciągu kilkunastu minut.

Obiad? Zupa

Obiad? Zupa Czas jaki musimy poświęcić na jej przygotowania to tylko trzydzieści minut. Bez specjalnych umiejętności kucharskich i bez liczenia kalorii możemy cieszyć podniebienie przepysznym smakiem tej potrawy. Jej składnikami są półtora litra wody z dodatkiem łyżki czystego smalcu , cztery borowikowe kapelusze , dwie kromki chleba , cebula , tłuszcz do smażenia , trzy jaja na twardo , zielenina , gałko muszkatołowa oraz przyprawy. Rozpoczynamy od zagotowania wody ze smalcem. Grzyby gotujemy , następnie cedzimy a pozostały wywar wlewamy do wody ze smalcem. Cebulę podsmażamy na tłuszczu do momentu zeszklenia , grzybie kapelusze kroimy w cienkie paski. Do cebuli dodajemy chleb i również podsmażamy aż się zarumieni. Wszystkie składniki wkładamy do wody ze smalcem , dodajemy grzyby oraz przyprawy, gotujemy to siedem minut. Połowę jajka wkładamy do talerza , uprzednio oczywiście je gotując , zalewamy je gorącą polewą i posypujemy zieleniną. Często polewkę podajemy z ziemniakami okraszonymi skwarkami ze świeżej słoniny. Jedyne co może przerażać to długość przygotowania bowiem należy liczyć się w tym przypadku nawet z trzema godzinami. Jest to wyzwanie dla kucharzy , danie jest wysokokaloryczne. Składnikami są kilogram wołowego , chudego mięsa bez kości, dwie marchewki, dwie pietruszki , seler , por , dwie cebule , cztery ziemniaki , koncentrat pomidorowy, smalec , papryka, musztarda , cukier oraz przyprawy. Mięso wycieramy ściereczką zwilżoną octem w celu oczyszczenia z tłuszczu. Kroimy je w drobną kostkę , dodajemy odrobinę soli , smażymy. To co z niego zostaje zużywamy do rozdrobnionych jarzyn. Przekładamy je następnie do garnka na warstwę mięsa . Smażymy cebulę i krążki pora. Po zeszkleniu przekładamy je do garnka wraz z tłuszczem. Całość zalewamy ciepłą wodą , tak aby woda wystawała ponad poziom składników w garnku. Dodajemy ziemniaki i gotujemy poczym dodajemy koncentratu pomidorowego , doprawiamy papryką , jednocześnie mieszając . Cała zupa powinna być pikantna. Nawet następnego dnia smakuje wyśmienicie.