Wpisy z kategorii Dbanie o siebie



Preparat na odchudzanie

Preparat na odchudzanie Na co dzień bombardowani jesteśmy reklamami na temat specyfików na odchudzanie. Kolorowy obraz, do tego atrakcyjna pani w reklamy sprawiają, że skłonni jesteśmy uwierzyć w złotą moc środków na odchudzanie. Preparaty na odchudzanie wydają się nam mniejszym złem niż mozolne ćwiczenia czy dieta cud. Lek na odchudzanie działa szybko a przy tym nie meczymy się, czy jednak to wszystko jest prawdą? Okazuje się, że nie do końca. Zgoda preparat na odchudzanie to jakaś alternatywa jednak nigdy nie da nam takich efektów, co zbilansowana dieta czy ćwiczenia. Lek na odchudzanie dzięki zawartym w sobie środkom chemicznym pozwoli zgubić kilka kilogramów jednak najczęściej kończy się to efektem jo-jo lub małymi reedukacjami tkanki tłuszczowej. Jeśli już nie mamy czasu ani ćwiczenia ani chęci do diety może watro udać się do dietetyka, który poleci jakiś skuteczny preparat na odchudzanie. Dzięki temu będziemy czuć się bezpiecznie i bardziej komfortowo. Leki na odchudzanie to mieszanina wielu substancji czeto silnych, nie watro kupować ich na własną rękę. Wiele składników nas uczula lub po prostu nie tolerujemy ich, przez co możemy wyrządzić sobie jeszcze większą krzywdę. Moda na szczupłą sylwetkę wciąż rośnie nic, więc dziwnego, że poszukujemy dla siebie skutecznej metody na piękną figurę, drogą na skróty jest na pewno tabletka na odchudzanie.

Cholesterol HDL

Cholesterol HDL W walce z cholesterolem wielkim współmierzeńcem człowieka może okazać się błonnik. Ogólnie wiadomo, że najwięcej błonnika zawierają świeże owoce i warzywa. Jednak mało kto wie, że niewyczerpanym źródłem błonnika jest owies. A w szczególności otręby owsiane. Otóż otręby owsiane składają się głównie z rozpuszczalnego błonnika roślinnego i to przyczynia się do obniżenia poziomu cholesterolu. Zbawienny dla ludzi z hipercholesterolemią jest fakt, że otręby owiane obniżają poziom całkowitego i złego cholesterolu, nie obniżając przy tym poziomu dobrego cholesterolu. Otręby owsiane można jadać wraz z jogurtem lub dodając je do sałatek owocowych. Zwiększone spożywanie otrąb owsianych powoduje zwiększone wydalanie z organizmu kwasów żółciowych, wytwarzanych przez wątrobę z cholesterolu. A skoro więcej organizm tych kwasów wydali, to więcej wątroba musi ich naprodukować, wykorzystując cholesterol wyciągany z krwi naszego krwionośnego układu. I w ten sposób kółko się zamyka. Tak więc warto przekonać się do spożywania otrębów owsianych. Powszechnie uważa się, że HDL stanowi naturalną ochronę przed szkodliwym działaniem LDL-u. Ta funkcja ochronna polega na tym, że frakcja cholesterolu zwana HDL-em ściąga z naszych naczyń krwionośnych ten zły cholesterol. Tak więc im wyższy będziemy mieli poziom HDL-u we krwi, tym nasze serce w naturalny sposób jest lepiej chronione przed chorobą niedokrwienną. Naukowcy twierdzą, że HDL zabiera zły cholesterol ze ścianek naszych naczyń wraz z innymi tłuszczami i przenosi je do wątroby. Tam są one przetwarzane i wydalane z organizmu przez przewód pokarmowy. Dlatego też powinniśmy bardzo dbać o poziom tego dobrego cholesterolu w naszej krwi. W tym celu zaleca się wypijanie dziennie jednej lampki czerwonego wytrawnego wina. Ponadto dobrze robią wszelkiego rodzaju preparaty zawierające lecytynę. Jednak ostrożnie z żółtkami jajek, które też zawierają lecytynę. Z naturalnych produktów zbawienny wpływ mają też włoskie orzechy. Tak więc dbajmy w szczególny sposób o poziom tego dobrego cholesterolu.

Cholesterol LDL

Cholesterol LDL Ta frakcja cholesterolu jest powszechnie uznawana za głównego złoczyńcę w naszym układzie krwionośnym. To właśnie podwyższony poziom tej frakcji cholesterolu powoduje występowanie choroby wieńcowej. Jest to następstwem zmian miażdżycowych zachodzących w naszym układzie krwionośnym. To ta frakcja cholesterolowa odpowiada za osadzanie się na ściankach naszych naczyń tzw. złogów cholesterolowych, czyli mieszanki cholesterolu, zagęszczonego wapnia i innych substancji. Te złogi cholesterolu nazywane są również blaszkami miażdżycowymi. Stąd też choroba ma nazwę miażdżycy naczyń krwionośnych. W konsekwencji prowadzi to do choroby wieńcowej serca. Nazwa wieńcowa stąd, iż proces miażdżycowy szczególnie intensywnie toczy się w tętnicach wieńcowych, których zadaniem jest doprowadzanie krwi do serca.. Tak więc im wyższy poziom tego LDL- u, tym większe ryzyko zachorowania na tego typu chorobę. Ponieważ proces chorobowy przez długi czas toczy się w sposób niezauważalny, dlatego lepiej kontrolować poziom tej frakcji cholesterolu, by w porę zaradzić. Człowiek, który ma zaburzoną gospodarkę cholesterolową organizmu powinien przez cały czas stosować dietę niskocholesterolową. Powinna to być dieta uboga w tłuszcze zwierzęce, bogata w błonnik. Warto wzorować się na diecie śródziemnomorskiej. Osoba z takimi problemami powinna spożywać tylko pieczywo pełnoziarniste. Z nabiału wskazane są chude sery, chude mleko i chude jogurty. Zupy należy spożywać nie zagęszczane i nie zabielane śmietaną, przygotowane na chudym mięsie. Najbardziej wskazane są tłuste morskie ryby. Ponadto można stosować mięso drobiowe bez skóry, cielęcinę, dziczyznę i mięso królika. Owoce i warzywa można stosować bez ograniczeń. Łasuchom zaleca się sorbety, galaretki, sałatki owocowe. Bardzo wskazane są orzechy włoskie. Zaleca się niestosowanie cukru i soli. W zamian do potraw należy stosować sporą ilość ziół, najlepiej świeżych. Wskazana jest też lampka czerwonego wina od czasu do czasu. Duża ilość spożywanego błonnika pomaga pozbyć się z organizmu nadmiaru cholesterolu.

Jak dbać o zdrowie?

Jak dbać o zdrowie? Wiele osób zastanawia się nad tym, jak można dbać o swoje zdrowie, nie burząc przy tym swoich codziennych przyzwyczajeń. Mogłoby wydawać się, iż będzie to zadanie nie zwykle trudne, jednak tak naprawdę każdy z nas może zmierzyć się z takim wyzwanie. Po pierwsze trzeba po prostu chcieć, wykazać się zapałem, ale również i determinacją, by bez większego problemu wytrwać w swoich postanowieniach. Na początek nie trzeba wcale dokonywać radykalnych zmian, wystarczy ostatecznie zrezygnować z jedzenia typu fast food, a zatem unikać spożywania hamburgerów, pizzy czy też frytek. Jeśli od czasu do czasu na spotkaniu ze znajomymi najdzie nas ochota na takie danie, można sobie na to pozwolić, jednak warto zadbać o to, by nie zdarzało się to więcej niż dwa, trzy razy w miesiącu. Poza tym warto pamiętać o tym, iż ważną rolę w zdrowym trybie życia odgrywa spożywanie witamin, kiedy nie mamy za dużo czasu możemy po prostu postawić na przyjmowanie suplementów diety, z określoną ilością witamin i mikroelementów, niemniej jednak dobrym pomysłem może być również spożywanie sałatek warzywnych czy owocowych zwłaszcza w czasie lata, kiedy wiele takich produktów możemy znaleźć we własnym ogródku. Bardzo mądre będzie również wdrożenie do codziennego życia chociaż odrobiony fizycznej aktywności. Nie trzeba od razu zapisywać się na jogę czy kurs tańca, można po prostu codziennie wieczorem, oglądając telewizję zrobić kilka skłonów, brzuszków czy przysiadów. Już piętnastominutowa dzienna rozgrzewka może znacznie poprawić komfort naszego życia i sprawić, że o wiele lepiej będziemy czuli się we własnym ciele. Przejawem troski o zdrowie będzie również poddawanie się regularnym badaniom, o czym tak wiele osób w dzisiejszych czasach zapomina. Kiedy nic nas nie boli nawet nie myśli nam się wizyta u lekarza, ba nawet i on przyjmie nas niechętnie, gdy wyznamy, że tak naprawdę nic nam nie dolega. Niemniej jednak raz na jakiś czas dobrze jest zrobić sobie morfologię krwi, sprawdzić, czy wszystkie jej elementy są w normie. Oczywiście robienie sobie bezpodstawnych zdjęć rentegowskich całego ciała nie będzie wskazane, niemniej jednak warto pamiętać o tym, że niektóre choroby można leczyć o wiele skuteczniej, gdy wykryje się je wcześniej. Poza tym warto wspomnieć również o tym, że zdrowie do również dbanie o higienę naszej jamy ustnej, wprawdzie wizyta u dentysty nikomu nie kojarzy się zbyt przyjemnie, niemniej jednak od czasu do czasu warto wybrać się do stomatologa w celu sprawdzenia stanu swojego uzębienia. Leczenie małych ubytków jest o wiele mniej bolesne, a poza tym nie narażamy się na utratę zębów z powodu własnego zaniedbania. U dentysty możemy zadbać również o wygląd naszych zębów, jeśli mamy problem z krzywymi zębami możemy na przykład zdecydować się na założenie aparatu ortodontycznego. Być może na początku nie wygląda on zbyt ładnie, niemniej jednak po jego zdjęciu z pewnością będziemy mogli cieszyć się Łądnym, prostym zgryzem. Musimy jednak liczyć się z tym, iż noszenie aparatu jest dość kosztowne i wiąże się z wieloma wyrzeczeniami.